vineri, 18 octombrie 2013

Formaţia Altona la Festivalul ,,Mămăliga 2013,, din Nova-Cerna Bulgaria.

             Anul acesta s-a desfăşurat în localitatea Nova-Cerna din Bulgaria prima ediţie a Festivalului Mămăliga 2013. Am fost onoraţi să ne numărăm printre invitaţi . Am fost primiţi în stil tradiţional şi cu multă căldură.






 

 Multă lume, muzică, aşteptare. Mesele erau pline  şi alături se pregăteau alte bucate. Toate în spiritul specificului festivalului. 





      Costume multicolore erau purtate cu mândrie de către toate vârstele. Au urcat pe scenă ansambluri din zone diferite având costume diferite. Dar cât de frumoase!
                     Într-un moment al programului  au fost prezentate pe scenă costumele populare. 



         Între artistele de pe scenă este şi prietena noastră , RADKA - bibliotecara din Nova-Cerna.






      Acestea sunt costumele populare specifice bulgarilor din Cerna. Unele dintre aceste costume au fost tesute chiar în satul nostru de către bunicele sau mamele acestor frumoase bulgăroaice. 
    Ne-am întâlnit cu oameni în vârstă , născuţi în Cerna şi care vorbeau româneşte. Îşi aminteau cu lacrimi în ochi de locurile copilăriei şi ne mai întrebau de câte vreo rudă pe care ştiau că o lăsaseră în România. Drama strămutării bulgarilor se aseamănă cu cea a meglenoromânilor.


 După un drum lung şi destul de matinal (am plecat din Cerna la ora 4,30) şi fără nici o repetiţie, artiştii de la Altona au urcat pe scena festivalului. 

 

 După ce au coborât de pe scenă, dansul a continuat .

 Apoi pozele pentru album








 Am vizitat Biblioteca şi Casa de cultură din Nova - Cerna.



 În cinstea noastră, Radka organizase o expoziţie de carte românească.



              Am fost încântaţi să îl descoperim pe Panait Cerna şi acolo. 
De asemenea am  fost încântaţi să găsim  calculatoare racordate la Internet. Concluzia este că oriunde am fi, într-o bibliotecă este la fel de frumos, iar noi ne-am simţit acolo ca acasă. 










Apoi gazdele ne-au invitat la o masă plină cu toate bunătăţile
 Şi după ce ne-am înfruptat din aceste bucate alese, a urmat ....tortul  mare, frumos şi gustoooos!




           Televiziunea publică bulgară a realizat un reportaj de la acest festival şi ne-a bucurat interesul lor pentru cele două comunităţi : Cerna - România şi Nova Cerna - Bulgaria şi relaţiile dintre noi .





       Seara ne-am plimbat prin Tutracan (Turtucaia) , un orăsel cochet aşezat pe malul Dunării. Ne-a însoţit Ştefka Kapinkeva, bibliotecara din Tutrakan care a fost şi ghidul şi translatorul nostru pe toată perioada şederii în Bulgaria. 
       Festivalul a fost o reuşită. 
Felicitări echipei organizatorilor! 
Mulţumim tuturor !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu