luni, 6 octombrie 2014

Sărbătoarea armânilor şi megleniţilor din Banat

      



    Sâmbătă, 4 octombrie 2014 localitatea Variaş din judeţul Timiş a organizat 
Sărbătoarea armânilor şi megleniţilor din Banat.
Formaţia  de dansuri tradiţionale meglenoromâne Altona a avut onoarea de a se număra printre  invitaţii acestei manifestări organizată anual. 





    După ce am străbătut ţara de la un capăt la celălalt, am ajuns la  fraţii noştri din Banat. 












           

În curtea şcolii








 După o masă copioasă, am plecat spre Timisoara unde urma să se desfăşoare Festivalul interetnic.



În parcul oraşului



                                                          Am vizitat Catedrala





 F


 Dansatorii de la Altona  au prezentat  în festival suite de dansuri tradiţionale meglenoromâne şi armâneşti.






 Fete de la Altona alături de solistul  Pero Tsatsa



 Apoi la Variaş am intrat în sala Căminului cultural urându-le în cântec celor prezenţi salutul meglenilor din Cerna.









Participarea la acest eveniment ne-a onorat mai ales că printre invitaţi s-au numărat şi compozitorul Vasile Şirlii şi regizorul Silviu Purcărete, veniţi de la Paris. 

          Mulţumim pentru invitaţie şi ospitalitate în special domnilor Stelian Toza - preşedintele Asociaţiei Machedon- armână Banat-Timişoara şi Poţa Ştefan din Jimbolia.

             A fost o întâlnire între prieteni şi rude. Ritmurile dansurilor străbune ne-au unit pe toţi iar dansatorii noştri au spus că s-au simţit ca acasă, atât de  multe rude şi-au găsit. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu